? Contribuir a ampliar el bagatge de lectures dels alumnes, prestant una atenció especial a les característiques formals, estructurals i semàntiques de diversos reculls de poesia
? Consolidar, a través de lectures comentades a classe i exercicis proposats, els coneixements necessaris per concebre una idea de recull de poemes.
? Fixar la veu poètica pròpia i enfortir la musculatura tècnica en l’escriptura i la reescriptura de poemes.
? Descobrir diferents mecanismes de composició del llibre de poemes.
? Identificar els elements que permeten la construcció de fil o seqüència i l’ordenació dels poemes dins el llibre.
? Disposar d’un ventall ampli d’opcions per estructurar un llibre de poemes.
? Conèixer i practicar l’efecte en el conjunt dels elements del contorn del poema (títols, epígrafs, cites…)
? Disposar d’una visió realista i crítica de les possibilitats i els sistemes de publicació de llibres de poemes.
? Donar forma a una idea de recull.
Poesia III: fi de projecte
Modalitat
-
Dual
- Data d'inici 3 octubre
- Durada Una sessió de 60 h (60 h)
-
Idioma d'impartició català
Els exercicis es poden lliurar en català o castellà -
Preu a partir de
866,50 €
Descripció del curs
Tria com vols fer aquest curs: a l’aula o en línia
A l’aula
Classes de 60 h.
Pots accedir a les instal·lacions de l’Ateneu Barcelonès.
Inclou les quotes de soci o sòcia de l’Ateneu durant el temps que dura el curs.
El curs s’imparteix amb una periodicitat d’una classe a la setmana.
1.176,00 €
* 5% de descompte si formes part d'una entitat col·laboradora de l'Escola.
** Si ja ets soci/sòcia de l'Ateneu Barcelonès o t'has inscrit en un altre curs simultani de l'Escola d'Escriptura, se't descomptaran les quotes de sòci/sòcia corresponents.
En línia
Classes de 60 h.
Màxim %s alumnes per grup.
Participa-hi des d’on vulguis.
Curs en directe a través de la plataforma Zoom.
866,50 €
* 5% de descompte si formes part d'una entitat col·laboradora de l'Escola.
Grups d'aquesta edició
Selecciona el grup i la modalitat als que et vols inscriure
Matrícula tancada
Vols que t'avisem quan s'obri el nou període de matriculació d'aquest curs?
Aquest servei és merament informatiu, no et compromet a matricular-t'hi, ni implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.
-
Informació del grupProfessor/a
-
Grup A1 CompletDivendres 17:00 - 19:00Inici 03/10/2025 (1 ses.)
Xènia Dyakonova
Inscripció
Poesia III: fi de projecte
Tots els detalls del curs
Objectius
Continguts
Curs que segueix avançant en l’escriptura poètica posant el focus en la construcció del poemari i en la lectura de llibres de poetes d’arreu.
Metodologia
? Cada sessió té una primera part dedicada a la lectura de poemes d’autors clàssics o moderns, i una segona part que consisteix a corregir exercicis.
? L’alumnat ha de lliurar cada setmana un exercici proposat per la professora, que té a veure amb algun dels temes tractats a classe.
? A més a més, a cada alumna se li ofereixen dues tutories: una a mig curs i una altra al final. D’aquesta manera, les persones poden obtenir una atenció personalitzada i encarar fer millor la seva feina.
? Aquesta formació s’imparteix en català.
? Els exercicis es podran lliurar en català o en castellà, segons la preferència de l’alumnat.
Bibliografia
? Wystan Hugh Auden, La mano del teñidor. Adriana Hidalgo, 1999. El nom del traductor no consta enlloc a la fitxa del llibre. Es deu haver traduït sol, doncs.
? Pere Ballart, El contorn del poema. Quaderns Crema, 1998
? Gottfried Benn, El yo moderno. Traducción de Enrique Ocaña. Pre-textos, 1999
? T.S. Eliot, Sobre poetes i poesia. Traducció de Betty Alsina Keith. Albi, 1999
? George Lakoff i Marc Johnson, Metáforas de la vida cotidiana. Traducción de Carmen González Marín. Cátedra, 2017
? Matemática tiniebla. Poe, Baudelaire, Mallarmé, Valéry, Eliot. Genealogía de la poesía moderna. Antoni Marí (ed.) Traducciones de Miguel Casado y Jordi Doce
Coneix el professorat
Xènia Dyakonova
Escriptora
Per què l'Escola d'Escriptura?
35.012
Alumnes
Des de 1998, més de 35.000 alumnes han passat per les nostres aules.
103
Cursos
L’Escola proposa un ventall de més de 100 cursos (presencials o virtuals) organitzas en cinc àrees: escriptura, oficis de l’edició, literatura i humanitats, oralitat i seminaris.
79
Membres del claustre
Un gran equip de professionals amb experiència en el món editorial i acadèmic que et guiarà en el teu procés de formació.
Avantatges de ser soci/sòcia de l'Ateneu Barcelonès
Preguntes freqüents
Quina documentació em cal portar per matricular-me a un curs a l’Escola?
No has de portar cap documentació especial. Si és la primera vegada que t'inscrius a l'Escola, t'obrirem una fitxa d'alumne/a amb les teves dades personals.
Es facilita alguna classe de certificat en acabar el curs?
En acabar un curs a l’Escola d’Escriptura, pots demanar un certificat d’assistència i aprofitament, sempre i quan hagis assistit com a mínim al 80% de les classes. Per sol·licitar el certificat, clica aquí.
Com puc pagar la matrícula d’un curs?
Pots pagar l'import de la matrícula amb tarjeta de crèdit o bé per transferència bancària; l'has d’abonar en el moment de formalitzar la matrícula i en un sol pagament.
Excepcionalment, si et matricules el juliol en un curs que ha de començar a l’octubre, podràs pagar-lo en dos terminis: la meitat al juliol (en el moment d’omplir la butlleta d’i nscripció) i l’altra meitat al setembre, abans de l’inici del curs. (Vàlid per a cursos de 45, 60 i 90 hores).
Quines són les similituds entre els cursos presencials i els virtuals?
Els objectius dels cursos Narrativa són els mateixos tant per als cursos virtuals com per als cursos presencials: ensenyar les tècniques de l’ofici d’escriure i estimular la creativitat de l’alumnat. El professorat dels cursos virtuals és el mateix que imparteix les classes presencials de Narrativa a l’Escola.
Tant el contingut teòric com els exercicis del curs Narrativa són els mateixos en les dues modalitats; pots passar d'un curs presencial a un de virtual (i a l'inrevés) d'un any a un altre en l'Itinerari de Narrativa.
Com es lliuren els exercicis en els cursos virtuals?
El campus virtual de l’Escola disposa d’un mòdul d’enviament d’arxius on podràs triar l’arxiu .doc del teu ordinador.
Automàticament el mòdul publica el document amb el teu exercici al directori privat del curs per tal que el rebi el professor o la professora.
Quines són les diferències entre els cursos presencials i els virtuals?
La diferència més important és que als cursos virtuals pots consular en qualsevol moment tots els continguts i activitats realitzades durant el curs.
Aquesta modalitat correspon al que s’anomena formació asíncrona. No és necessari connectar-te en el moment exacte en què es lliura el contingut teòric o es realitza una activitat: pots accedir-hi més endavant per consultar tant el material didàctic com els comentaris generats en cada activitat (per exemple, revisar en diferit els xats desenvolupats durant el curs).
Un equip de treball de docents de l'Escola ha redactat els continguts, els exercicis i les activitats de les unitats didàctiques dels cursos virtuals, amb una estructura i un to especialment pensats per a l’entorn digital.
El curs presencial Narrativa s’estructura en 3 hores de classe i una setmana de treball, mentre que el curs virtual Narrativa s’estructura en quinzenes didàctiques d’estudi on es treballen la unitat didàctica corresponent i les activitats programades.
Als cursos virtuals disposes d’eines informàtiques que faciliten la teva interacció amb el professorat i la resta d’alumnes del curs: fòrums de debat, xats, correu intern, vídeos de benvinguda de l’Escola i del professorat, videocorreccions dels exercicis, calendari personal d’activitats del curs, etc.
Vols rebre més informació d'aquest curs?
Emplena el formulari i ens posarem en contacte amb tu
Vols que t'avisem per a la pròxima edició del curs?
Emplena el formulari i ens posarem en contacte amb tu quan s'obri el nou període de matriculació.
Vols apuntar-te a la llista d'espera d'aquest curs?
Emplenar aquest formulari no et compromet a matricular-t'hi ni implica cap tipus de reserva.