Escola d'escriptura - Ateneu Barcelonès

La memoria como herramienta de creación literaria

La memoria como herramienta de creación literaria

Modalitat

  • Data d'inici
  • Durada Una sessió de 20 h (20 h)
  • Idioma d'impartició castellà
    Els exercicis es poden lliurar en
  • Preu

    0 €

Comparteix aquest curs

Inscriu-t'hi

Descripció del curs

“También la verdad se inventa”
Antonio Machado

Grups d'aquesta edició

Selecciona el grup i la modalitat als que et vols inscriure

Matrícula tancada

Vols que t'avisem quan s'obri el nou període de matriculació d'aquest curs?

Aquest servei és merament informatiu, no et compromet a matricular-t'hi, ni implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.

Tots els detalls del curs

Objectius
  • El objetivo del curso es acercarse a obras de ficción y de no ficción en las que la memoria personal del autor está presente y sea determinante, siguiendo la famosa enseñanza de Roberto Calasso, mítico editor de Adelphi, que solía decir que “un libro único es aquel en el que se reconoce que al autor le ha pasado algo importante y que ese algo se ha depositado en su escritura”
  • Demostrar que la ficción o la fantasía no son más que otros modos de memoria emancipados del orden del tiempo
Continguts
Metodologia
  • A lo largo del curso se analizarán obras determinantes tanto de ficción como de no ficción para cristalizar un ejercicio de literatura comparada.
Bibliografia

•    El olvido que seremos, de Héctor Abad Faciolince;
•    Tiempo de vida, Marcos Girlat Torrente,
•    Mi padre y yo, Ackerley.
•    Entre ellos,  Richard Ford.
•    Los girasoles ciegos, Alberto Méndez
•    Los rojos de ultramar, Jordi Soler
•    Crónicas de Nueva York, Maeve Brennan
•    El periodista y el asesino, Janet Malcolm
•    Si te dicen que caí, Juan Marsé
•    Inés y la alegría, Almudena Grandes
•    Enterrar a los muertos, Ignacio Martínez de Pisón
 

Per què l'Escola d'Escriptura?

Alumnes

35.012

Alumnes

Des de 1998, més de 35.000 alumnes han passat per les nostres aules.

Cursos

103

Cursos

L’Escola proposa un ventall de més de 100 cursos (presencials o virtuals) organitzas en cinc àrees: escriptura, oficis de l’edició, literatura i humanitats, oralitat i seminaris.

Membres del claustre

79

Membres del claustre

Un gran equip de professionals amb experiència en el món editorial i acadèmic que et guiarà en el teu procés de formació.

Preguntes freqüents

Escola d'Escriptura (Ateneu Barcelonès)
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.