Escola d'escriptura - Ateneu Barcelonès

Escriure a fora. Com crear un diari de camp

Escriure a fora. Com crear un diari de camp

Modalitat

  • Aula Aula
  • Data d'inici 31 maig
  • Durada Una sessió de 12 h (12 h)
  • Idioma d'impartició castellà
    Els exercicis es poden lliurar en català o castellà
  • Preu

    325,00 €

Comparteix aquest curs

Inscriu-t'hi

Descripció del curs

ESTADA CREATIVA A VILADRAU

amb Leonardo Faccio, escriptor i periodista

L’escriptura d’una novel·la, una crònica o un conte, sovint ens exigeix explorar nous territoris, dialogar amb persones i costums que no acabem de comprendre i de vegades parlar una llengua aliena. En aquest curs aprendrem a ser testimonis de l’inconnegut.

Passarem uns dies fora de casa per practicar tècniques d’observació, escriptura i confecció d’un diari de camp. Crearem memòria amb apunts, fotografies, mapes i collage. Analitzarem l’obra d’autors i autores de referència i practicarem estratègies específiques de narració.

En síntesi, aprendrem a transformar l’experiència en relat, amb el propòsit d’aportar noves eines als projectes que es proposin realitzar.

  • Inici: divendres 31 de maig a las 16h.
  • Final: diumenge 2 de juny a las 16h

PREUS DEL CURS

El preu no inclou el desplaçament a Viladrau.

  • OPCIÓ Curs + Allotjament (has de triar el grup C+A) en pensió completa* a l’hotel Bofill: 345 euros

* Allotjament les nits de divendres i dissabte, sopars de divendres i dissabte, i esmorzars i dinars de dissabte i diumenge.

  • OPCIÓ Curs sense allotjament ni àpats (has de triar el grup C): 205 euros.

 

CALENDARI:

  • DIVENDRES: 3 hores d’activitat/formació
    • 16h: Arribada l’hostal Bofill.
    • 17h-20h: 3 hores de activitat/formació
    • 21h: Sopar
  • DISSABTE: 6 hores d’actividad/formació
    • 8.30-9.30h: esmorzar
    • 10-13h: Formació
    • 14 – 16.30h: Dinar i descans
    • 17-20h: Activitat
    • 21h: Sopar
  • DIUMENGE:
    • 10-13h: Formació i passejada
    • 14.30h: dinar i comiat

 

Tots els avantatges de la modalitat A l’aula

A l’aula

  • Classes de 12 h.

  • Pots accedir a les instal·lacions de l’Ateneu Barcelonès.

  • Inclou les quotes de soci o sòcia de l’Ateneu durant el temps que dura el curs.

  • El curs s’imparteix amb una periodicitat d’una classe a la setmana.

325,00 €

* 5% de descompte si formes part d'una entitat col·laboradora de l'Escola.

** Si ja ets soci/sòcia de l'Ateneu Barcelonès o t'has inscrit en un altre curs simultani de l'Escola d'Escriptura, se't descomptaran les quotes de sòci/sòcia corresponents.

Grups d'aquesta edició

Selecciona el grup i la modalitat als que et vols inscriure

Matrícula tancada

Vols que t'avisem quan s'obri el nou període de matriculació d'aquest curs?

Aquest servei és merament informatiu, no et compromet a matricular-t'hi, ni implica cap tipus de reserva de plaça per a cap curs.

  • Grup C
    Divendres 16:00 - 21:00
    Inici 31/05/2024 (1 ses.)
    Leonardo Faccio
  • Grup C+A
    Divendres 16:00 - 21:00
    Inici 31/05/2024 (1 ses.)
    Leonardo Faccio

Tots els detalls del curs

Objectius
  • Adquirir eines per crear un diari de camp.
  • Experimentar tècniques d’enregistrament i observació.
  • Treballar amb material d’arxiu i entrevistes.
  • Descobrir autors i autores de referència.
  • Començar a escriure un relat vivencial.
Continguts
  • Cap de setmana d’escriptura a Viladrau.
  • Aprendrem a ser testimonis de l’inexplorat.
  • Passarem uns dies fora de casa per practicar tècniques d’observació, escriptura i confecció d’un diari de camp.
Metodologia

Cap de setmana d’escriptura a Viladrau

  • Inici: divendres 31 de maig a las 16h.
  • Final: diumenge 2 de juny a las 16h
  • Idioma: la formació s’impartirà en castellà. Els textos del curs es poden escriure i comentar en català o en castellà

PREUS DEL CURS
El preu no inclou el desplaçament a Viladrau.

  • OPCIÓ Curs + Allotjament en pensió completa* a l’hotel Bofill: 345 euros

* Allotjament les nits de divendres i dissabte, sopars de divendres i dissabte, i esmorzars i dinars de dissabte i diumenge

  • OPCIÓ Curs (sense allotjament ni àpats): 205 euros

CALENDARI:

DIVENDRES:
3 hores d’activitat/formació

  • 16h: Arribada l’hostal Bofill.
  • 17h-20h: 3 hores de activitat/formació
  • 21h: Sopar

DISSABTE
6 hores d’actividad/formació:

  • 8.30-9.30h: esmorzar
  • 10-13h: Formació
  • 14 – 16.30h: Dinar i descans
  • 17-20h: Activitat
  • 21h: Sopar

DIUMENGE

  • 10-13h: Formació i passejada
  • 14.30h: dinar i comiat
Bibliografia

Coneix el professorat

Leonardo Faccio

Leonardo Faccio

Escriptor i periodista

Per què l'Escola d'Escriptura?

Alumnes

35.012

Alumnes

Des de 1998, més de 35.000 alumnes han passat per les nostres aules.

Cursos

103

Cursos

L’Escola proposa un ventall de més de 100 cursos (presencials o virtuals) organitzas en cinc àrees: escriptura, oficis de l’edició, literatura i humanitats, oralitat i seminaris.

Membres del claustre

79

Membres del claustre

Un gran equip de professionals amb experiència en el món editorial i acadèmic que et guiarà en el teu procés de formació.

Avantatges de ser soci/sòcia de l'Ateneu Barcelonès

  • La Biblioteca
    1

    La Biblioteca

    Durant el temps que duri el curs presencial tindràs accés a la biblioteca de l'Ateneu i al servei de préstec, un espai únic per escriure.
  • El Jardí Romàntic, la cafeteria i el restaurant
    2

    El Jardí Romàntic, la cafeteria i el restaurant

    Gaudeix del Jardí Romàntic, un oasi al bell mig de Barcelona! Hi trobaràs el Jardí de L'Ateneu, la cafeteria i el restaurant, amb menús diaris, sessions de jazz i molt més!
  • Activitats de l'Ateneu
    3

    Activitats de l'Ateneu

    L’Ateneu promou conferències, cicles, taules rodones, trobades de debat i discussió, amb l’objectiu de fomentar l’intercanvi d’idees, de coneixement i d’opinions. Organitza tot tipus d’activitats culturals.

Preguntes freqüents

Quina documentació em cal portar per matricular-me a un curs a l’Escola?

No has de portar cap documentació especial. Si és la primera vegada que t'inscrius a l'Escola, t'obrirem una fitxa d'alumne/a amb les teves dades personals.

Es facilita alguna classe de certificat en acabar el curs?

En acabar un curs a l’Escola d’Escriptura, pots demanar un certificat d’assistència i aprofitament, sempre i quan hagis assistit com a mínim al 80% de les classes. Per sol·licitar el certificat, clica aquí.

Com puc pagar la matrícula d’un curs?

Pots pagar l'import de la matrícula amb tarjeta de crèdit o bé per transferència bancària; l'has d’abonar en el moment de formalitzar la matrícula i en un sol pagament.

Excepcionalment, si et matricules el juliol en un curs que ha de començar a l’octubre, podràs pagar-lo en dos terminis: la meitat al juliol (en el moment d’omplir la butlleta d’i nscripció) i l’altra meitat al setembre, abans de l’inici del curs. (Vàlid per a cursos de 45, 60 i 90 hores).

Quines són les similituds entre els cursos presencials i els virtuals?

Els objectius dels cursos Narrativa són els mateixos tant per als cursos virtuals com per als cursos presencials: ensenyar les tècniques de l’ofici d’escriure i estimular la creativitat de l’alumnat. El professorat dels cursos virtuals és el mateix que imparteix les classes presencials de Narrativa a l’Escola.

Tant el contingut teòric com els exercicis del curs Narrativa són els mateixos en les dues modalitats; pots passar d'un curs presencial a un de virtual (i a l'inrevés) d'un any a un altre en l'Itinerari de Narrativa.

Com es lliuren els exercicis en els cursos virtuals?

El campus virtual de l’Escola disposa d’un mòdul d’enviament d’arxius on podràs triar l’arxiu .doc del teu ordinador.

Automàticament el mòdul publica el document amb el teu exercici al directori privat del curs per tal que el rebi el professor o la professora.

Quines són les diferències entre els cursos presencials i els virtuals?

La diferència més important és que als cursos virtuals pots consular en qualsevol moment tots els continguts i activitats realitzades durant el curs.

Aquesta modalitat correspon al que s’anomena formació asíncrona. No és necessari connectar-te en el moment exacte en què es lliura el contingut teòric o es realitza una activitat: pots accedir-hi més endavant per consultar tant el material didàctic com els comentaris generats en cada activitat (per exemple, revisar en diferit els xats desenvolupats durant el curs).

Un equip de treball de docents de l'Escola ha redactat els continguts, els exercicis i les activitats de les unitats didàctiques dels cursos virtuals, amb una estructura i un to especialment pensats per a l’entorn digital.

El curs presencial Narrativa s’estructura en 3 hores de classe i una setmana de treball, mentre que el curs virtual Narrativa s’estructura en quinzenes didàctiques d’estudi on es treballen la unitat didàctica corresponent i les activitats programades.

Als cursos virtuals disposes d’eines informàtiques que faciliten la teva interacció amb el professorat i la resta d’alumnes del curs: fòrums de debat, xats, correu intern, vídeos de benvinguda de l’Escola i del professorat, videocorreccions dels exercicis, calendari personal d’activitats del curs, etc.

Escola d'Escriptura (Ateneu Barcelonès)
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.