- El mapa no és el territori: la perspectiva narrativa com a frontera
(o com el punt de vista condiciona la història narrada)
- La determinació temporal de la veu narrativa (posterior, anterior, simultània i intercalada) en la disposició d’una trama
(o quins són els límits i les possibilitats de la veu narrativa –grau de coneixement dels esdeveniments, to, mirada– d’acord amb el temps narratiu i les desviacions temporals d’un relat)
- El grau de distància narrativa davant la diversitat d’estils narratius com a mètodes de manipulació
(o com el narrador mai no desapareix del text narratiu –només se n’allunya o s’hi acosta– i com introduir les veus dels personatges a partir de la combinació dels quatres estils narratius: directe, indirecte, directe lliure i indirecte lliure)
- En tercera persona: límits contemporanis de l’omnisciència, desviacions de la quasi omnisciència i plasticitat del narrador ocular
(o com assumir la inexistència de l’objectivitat, aprofitar les desviacions i els graus d’aproximació als personatges, i robar la càmera que tots els directors de cinema voldrien)
- La subjectivitat dels narradors personatge i el domini de les veus mimètiques
(o quina importància té que facis més d’un cafè amb els personatges per entendre com pensen, què senten i com parlen)
- El joc de textures en la polifonia narrativa: motivacions i possibilitats
(o quines possibilitats i limitacions narratives ofereix integrar més d’una veu narrativa en una mateixa història)
- Consolidar els coneixements sobre punt de vista narratiu
- Aprofundir en les particularitats tècniques de les veus narratives per a fer-ne un ús eficaç.
- Aprendre a escollir el punt de vista més indicat en funció dels diversos tipus de narració
- Copsar els límits i les possibilitats de la veu narrativa –grau de coneixement dels esdeveniments, to, mirada– d’acord amb el temps narratiu i les desviacions temporals d’un relat
- Aprendre a graduar la distància narrativa i combinar els diversos estils narratius (directe, indirecte, directe lliure i indirecte lliure)
- Indagar en les possibilitats de la polifonia narrativa
- Introducció teòrica amb exemples il·lustratius de cada contingut.
- Producció de textos propis diversos segons proposta docent.
- Anàlisi compartida dels textos produïts per l’alumnat.
- Curs impartit en català.
• Anderson Imbert, E. (1999), Teoría y técnica del cuento, Ariel.
• Cabré, J. (2019)), Tres assaigs, Proa.
• Forster, E.M. (1995), Aspectes de la novel·la, Columna.
• Kohan, S.A. (2013), Las estrategias del narrador, Alba Editorial.
• Lodge, D. (2001), L’art de la ficció, Empúries.
• Queneau, R. (1989), Exercicis d’estil, Quaderns Crema.
Preu curs :
Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)