• Conèixer, aprofundir i entendre els orígens històrics comuns de la música i la poesia.
• Estudiar, analitzar i gaudir el gènere de la cançó en totes les seves peculiaritats i estils a través del temps.
Les classes de dues hores es dividiran en tres parts: a) introducció teòrica del tema del dia, amb eventual lectura de textos; b) lectura, audició i anàlisi de les
cançons programades; c) discussió i preguntes sobre la qüestió. A principi de curs els alumnes disposaran d’un llistat de cançons (música i lletra) i d’un índex de textos teòrics que podran haver preparat prèviament (a voluntat). L’objectiu és crear un ritme dinàmic i àgil de classe, combinant teoria i pràctica sense solució de continuïtat. L’organització de les sessions podrà modular-se en funció de les circumstàncies i preferències del grup.
• Anderson Winn, James. Unsuspected Eloquence. A History of the Relations between Poetry and Music. Yale University Press, 1947.
• Andrés, Ramón. El mundo en el oído. El nacimiento de la música en la cultura. Acantilado, Barcelona, 2008.
• Andrés, Ramón. Diccionario de música, mitología, magia y religión. Acantilado, Barcelona, 2012.
• Ayats, Jaume. Cantar per dir la poesia. Reduccions, revista de poesia, 100, Abril de 2012 (pp.234-251). Eumogràfic, Vic.
• Giménez, Toni. Jocs cantats, dansats i gesticulats. La Llar del Llibre, Barcelona,1986.
• Grimalt, Joan. Música i sentits. Duxelm Editorial. Barcelona, 2014.
• Grimbert, Philippe. Psychanalyse de la chanson. Hachette Littératures. Paris, 1996.
• Levitin, Daniel J. The World in Six Songs. How the Musical Brain Created Human nature. A Plume Book, Penguin, 2008.
• Padilla, Ramón. Canciones de protesta. Ediciones de cultura popular. Barcelona, 1968.
• Tatit, Luiz. O século da cançâo. Atelié Editorial. Brasil, 2004.
Preu curs :
Consulta els descomptes i les formes de pagament disponibles (aquí >>)